10 tips for å lykkes med ezine reklame

6a00d8341bf6d253ef010535ed1901970b

Ezine reklame er både enkelt, billig og effektivt. Det koster lite og du kan nå mange mennesker, så det er liten risiko.

1. Det første og viktigste rådet når du skal bruke en ezine til å markedsføre et produkt er at du følger med reklamen med et trackingsystem. Den enkleste metoden er å legge til en kode på slutten av e-postadressen din i utsendelsen. Da bruker du også et program for webstatistikk for å følge med hvor ofte koden blir brukt.

2. Det er viktig å være målrettet og satse på et bestemt publikum. Finn ut hvem du vil nå, og kjør reklamen i ezines som er relatert til denne målgruppen.

3. Når du har valgt en ezine som er tilpasset din målgruppe, kan du vente litt og observere den. Det gjør du ved å abonnere. Hvis du da ser at en og samme reklame går igjen mange ganger, kan du være sikker på at den selger.

4. Sjekk hvor mange reklamer det er i en ezine. Er det for mange, vil kundene miste interessen og overse reklamene.

5. Prøv gjerne å finne en ezine som har en fast policy på ikke å reklamere for to lignende produkter i en utgave. Da vil du ha mye større sjanse for å nå frem med ditt unike budskap.

6. Som oftest er ezines bedre egnet jo større de er, men vær obs på at de største også kan ha mer reklame i seg og være mindre målrettet mot en bestemt demografisk gruppe.

7. Gjenta, gjenta, gjenta. Du må få med din reklame flere ganger på rad i samme ezine for at det skal være noe vits. All forskning viser at forbrukerne må se en reklame mange ganger før de legger merke til den.

8. Prøv å gi de som er interesserte muligheten til å nå deg via e-post. Det er viktig fordi du også ønsker å nå dem via e-post.

9. Tilby noe gratis i reklamen, da får du bedre respons.

10. Bruk ordet “du”. Legg vekt på forbrukerens behov og ønsker, ikke på produktet.