Bruker du ezine-kataloger i din strategi for nettmarkedsføring?

15938061924_ec910d07dc

På nettet dreier alt seg om å generere trafikk. Hvordan får du lesere til å lande på dine sider, ditt nettsted? Det er mange måter å gjøre det på, og det er viktig at du velger alternativer som passer med det produktet eller den tjenesten som du tilbyr, og den relevante målgruppen. Ezines er derfor et godt alternativ, fordi de er rettet mot bestemte målgrupper i utgangspunktet. Det finnes også en ezine for enhver tenkelig nisje, ethvert tenkelig markedssegment. Du finner til og med ezines om ezines.

For å finne ut hvilke ezines som passer din nisje, retter seg mot din målgruppe, osv., kan du bruke en ezine-katalog. Som kjent er dagens ezines som regel nyhetsbrev som sendes ut til de som har sagt seg interessert i et tema, en bedrift, et produkt, eller en tjeneste, det vil si det er ikke spam, noe vi alle vil til livs og som sjelden generer noen goodwill og inntekter uansett. Ezines gir deg tilgang til en målgruppe som per definisjon er interessert i en bestemt type produkter.

Bruk ezine-kataloger for å finne frem til den rette ezine, og så kan du prøve deg med noen rubrikkannonser eller sponsorannonser før du slår til med en soloannonse. En soloannonse har du når redaktøren av en ezine er villig til å sende ut en reklame for din bedrift som en av sine utgivelser og rettet mot sin liste av abonnenter. Før du gjør dette, er det viktig å tenke over hvor mye det koster å ta ut en slik annonse, hvor mange abonnenter det er på listen, hvilken responsrate du kan forvente deg, og hvor god match listens målgruppe er med din potensielle kundebase. Bruk en ezine-katalog for å finne mer informasjon om dette, og du vil nok snart se at du gjør store fremskritt.