Den ultimate ezine-guiden

Det aller viktigste når du skal starte opp en ezine er faktisk hverken temaet, innholdet eller publikum, utrolig som det kan høres. Nei, det viktigste er å skape blest om din ezine, å gjøre din ezine til en merkevare som folk vil interessere seg for. Du må huske å satse på emner som er søkbare, noe som kan poppe opp i søkemotorenes resultater. For å få det til med ezines må du ha noe som ingen andre har, noe som er etterspurt og som gir et inntrykk av kompetanse og soliditet.

En god måte å st13450458915_7b462c4985arte på er å profilere din ezine i sosiale media. Prøv å spre artiklene dine på Facebook og andre sosiale media så mye som overhodet mulig. Ta kontakt med familie og venner og få dem med på laget, be dem om å hjelpe deg å få i gang ditt nye prosjekt. Dette hjelper deg også rykke oppover på lista over søkeresultater.

Yahoo Groups er også svært viktige for deg som skal lansere en ezine. Finn en gruppe der som passer for deg, begynn å få ut artiklene og legg ut linker til din egen ezine. Det er en undervurdert måte å dra i gang nettrafikken på.

En pressemelding er også en god måte å skape blest med. Det er imidlertid relativt krevende å forkle ezine innhold som en pressemelding, så vær sikker på at du vet hva du gjør. En enklere måte å gjøre det på er å satse på You Tube. Finn ut hvordan du kan gjøre hver av artiklene i din ezine om til en video, sånn at den kan legges ut på You Tube. For den oppvoksende generasjon av digitale innfødte er dette mye mer oppsiktsvekkende og interessant enn bare å få en epost med masse tekst, som for dem kan fremstå som en utdatert formidlingsform.