Det beste nyhetsbrevet for din ezine reklame

e-mail-marketing

Om ezine-reklame slår til eller ikke kommer mye an på deg selv. Det er et resultat av det produktet eller den tjenesten du har å tilby, hvor god selve reklamen er, hvor bra nettstedet ditt er organisert, og mange andre faktorer. I tillegg så avhenger det også av andre, nærmere bestemt den ezine som du bruker til å annonsere produktet ditt i. Selvfølgelig er dette også ditt ansvar og en vanskelig og viktig beslutning.

Dersom du lykkes med beslutningen, har du imidlertid betraktelig redusert sjansen for at en tredjepart skal dra deg ned i søla. Her kommer noen råd for hvordan du velger en ezine som passer for deg og dine markedsføringsbehov.

For det første kan det være lurt å lage en liste over relevante ezines, de som publiserer innhold relatert til den nisjen du satser på. Neste trinn er så å eliminere de som er for dyre. Bruk aldri mer på reklame enn det du realistisk sett har råd til. Finn ezines med passende pris og gjør så noen undersøkelser for å forsikre deg om at de ikke er forbundet med noen form for svindel eller juks. Deretter abonnerer du på dem og følger med på dem en periode for å sammenligne.

Hva er det du ønsker å sammenligne? Jo, du vil for eksempel se på om den har sitt eget domene, om kvaliteten på reklamen er god, om de selger e-postadressen din til andre, om den er lett å lese, om redaktøren besvarer spørsmål raskt, og så videre.

Når du har gjort dette, har du et grunnlag for å vurdere forholdet mellom pris, kvalitet og antall abonnenter. Det gir deg det rette utgangspunktet for å gjøre et godt valg. Selv om dette kan høres ut som mye arbeid, er det helt nødvendig og en prosess som vil gi deg gode resultater på sikt.