Ezine Articles

internet-and-businesses-online_internet-marketing

Ezine Articles er et interessant selskap som er ledende i innholdsbransjen. De har gjennom sitt mangeårige virke bygget opp en søkbar database med hundretusenvis av originale artikler, riktig nok med noe varierende kvalitet, men mange av dem er også skrevet av eksperter på sitt felt. På Ezine Articles kan alle som sender ut nyhetsbrev på e-post eller lager andre former for ezines publisere sine artikler fritt samtidig som de legger ut lenker til sitt øvrige innhold. Det er en begrensning på 25 artikler i året fra en og samme utgiver.

Det som gjør Ezine Articles ganske spesielt og unikt er at de har sin egen programvare som er spesiallaget for å få maks gjennomslag for de artiklene som blir publisert der, og at det er så mange som flere hundre tusen besøkende som er innom nettstedet deres hver eneste dag. I praksis betyr det at en god og profilert artikkel kan være med på å ta deg et steg videre mot selv å ha tusenvis av interesserte og engasjerte lesere. Dine tanker og ideer blir eksponert, og du får trafikk til sidene dine som igjen gir reklamepenger i kassen. Det kan være vanskelig å tjene penger på nett, så ta med deg all den drahjelpen du kan få.

Det er vanskelig å finne denne ene gode artikkelen, som tillater at man bryter igjennom og høster massiv oppmerksomhet. Mange brukere på internett, betyr dog også mange muligheter for en moderat suksess. Om man ser på sider som Giggle Bingo, vil man kunne se at det finnes mange gode strategier for å få folks oppmerksomhet, og å skape interesse for det produktet man promoterer.

Ezine Articles legger stor vekt på brukernes ønsker og behov. De er tross alt bare en formidler mellom interessante skribenter og interesserte lesere, og prøver selv å holde seg i bakgrunnen. Fremfor alt er de svært opptatt av å optimere systemet slik at søk og bruk skal være med lysets hastighet. De jobber stadig med å få til bedre ytelser i systemet sitt. Samtidig satser de også på å forbedre kvaliteten, bli mer innovative, og få inn mer kompetente skribenter. Det er tross alt ikke noe egentlig marked for produktet til folk som bare skriver tull og fjas.