Ezine markedsføring

Ezine markedsføring er en strategi for å bruke ezines (nettmagasiner eller elektroniske nyhetsbrev) til å markedsføre firmaet sitt. Det er ofte den raskeste måten å nå potensielle kunder på, særlig hvis man ikke har sin egen mailingliste.

Det er selvfølgelig ingen garantier når du markedsfører gjennom en ezine, slik det heller ikke er ellers i livet. Likevel er det verdt å notere seg at denne typen markedsføring har blitt svært vanlig og særlig blir tatt i bruk av firmaer som nettopp har lansert et nmail-146645_960_720ytt nettsted. Med ezines får du sendt ut e-poster til potensielle kunder og du kan dundre i vei med billig og effektiv reklame.

En enkel kampanje gjennom en ezine kan koste deg mindre enn tusen kroner, og da får du ut budskapet ditt til alle som leser denne utgivelsen. Prisen varierer selvfølgelig avhengig av hva slags ezine det er, hvilken målgruppe den er rettet mot og antallet abonnenter. Jo mer anerkjent og populær en ezine er, jo mer må du vanligvis betale. Du bør imidlertid forsikre deg om en ezine har minst noen tusen abonnenter for at det skal være noe særlig vits i å markedsføre produktet ditt på denne måten. Noen ezines har selvfølgelig mange flere lesere.

Hvem passer denne typen markedsføring for? Den passer etter manges mening for alle som har et firma med nettnærvær, eller for den saks skyld alle som har et nettsted de vil drive trafikk til. Det er enkelt å få det til, og du kan nå tusenvis av potensielle kunder med et minimum av anstrengelser. Hvis du prøver denne typen markedsføring, vil det ta kort tid før du behersker metodene og finner ut hvor mye det er til hjelp. Da vil du nok ganske sikkert gjøre slik markedsføring til del av ditt firmas strategi for markedsføring også på lang sikt.