Om oss

Hei, og velkommen til disse sidene hvor vi tar for oss alt som har med ezines å gjøre. For mange er det vanskelig å komme i gang med ezines, og enda vanskeligere å skjønne hvordan man tjene penger – særlig det å få en inntekt ut av det som står i et rimelig forhold til innsatsen man legger ned.

Det første skrittet mot en bedre innsikt i forholdet mellom innsats og inntjening er å redusere forventningene til seg selv. Man trenger faktisk ikke å levere store mengder materiale av høy kvalitet for å bli lest og tjene penger.

Hovedsaken er at man skaper en merverdi for kunden, enten det er ved å vekke oppmerksomhet, tirre nysgjerrighet, eller simpelthen underholde. Det skal ikke nødvendigvis så mye t
il, noen ganger kan det være nok med noen små tips eller en interessant grafisk fremstilling. Tenk over at det ikke er nødvendig med lange, kjedelige artikler. Dette er ikke en masteroppgave eller doktoravhandling, du skal kun selge et produkt, en tjeneste, eller din egen kompetanse, og da er det viktigere at du publiserer ofte og blir lagt merke til enn at du bruker uendelige timer på å skrive noe som ingen egentlig har lyst til å lese.

De siste årene har mange begynt å hevde at ezines er en døende sjanger og et forbigått kapittel, man skulle nesten tro at ezines var sammenlignbare med svart-hvitt fjernsyn eller Kongsberg-knekken i skihopp. Det stemmer at det har kommet noen spesielle utfordringer som spesielt har med måten søkemotorer behandler ezines på, men de fleste eksperter på området føler seg nå overbeviste om at dette er et forbigående fenomen. Ezines er liv laga, og det er faktisk gode penger å tjene på å utgi en god, tidsriktig, og leserorientert ezine med en smart strategi for markedsføring, annonsering, og PR.