Soloannonser i ezines

icon-512x512

Soloannonser er den aller mest effektive måten å kjøre reklame i en ezine på, men også den dyreste. Derfor er det svært viktig at du skjønner nøyaktig hva en soloannonse er før du benytter deg av et slikt tilbud.

En soloannonse er når en ezine sendes ut til abonnentene uten noe annet enn en annonse eller mer skjult reklame for det produktet eller den tjenesten du ønsker å selge. For å få til dette må du selvfølgelig ha et godt forhold til den som publiserer den aktuelle ezine, slik at de vet at å annonsere for ditt produkt ikke vil bringe dem i vanære blant trofaste abonnenter. Samtidig må du vite at denne ezinen blir tatt på alvor av potensielle kunder, slik at det vil være verdt det å satse penger. En god måte å teste dette på er å ta ut mindre kostbare annonser, som for eksempel rubrikkannonser eller sponsorannonser, før du tar skrittet fullt ut og punger ut for en soloannonse.

Noen ganger kan du få den som utgir en ezine til å skrive en slags soloannonse som fremstår som en vanlig, uskyldig artikkel om et produkt som vedkommende har interesse for. Dette er den aller beste formen for reklame, siden det ikke virker som det er reklame i det hele tatt. Det krever imidlertid både at personen er villig til å skrive denne typen artikkel og legge sin autoritet og integritet bak produktet, og samtidig at artikkelen er skrevet på en måte som gjør at leserne ikke blir mistenksomme og oppdager strategien. I dagens nettvirkelighet er nemlig leserne veldig årvåkne på at noe som utgir seg for å være redaksjonelt stoff godt kan være reklame.

Noe av det beste med soloannonser er at de gir et usedvanlig godt bilde på hvor effektive de er, slik at du raskt finner ut om de lønner seg. Du trenger bare enkel programvare for å få til dette.