Tips for innhold i en ezine

Alle vet at ezines er kjempemessige verktøy for markedsføring, men det er ikke alltid så lett å skape det innholdet som du må ha hver uke (eller annenhver uke, eller hver måned, avhengig av hvor hyppig du vil publisere din ezine). Her får du noen ideer og tips om hvordan du kan produsere mer innhold på en kreativ og spennende måte.

En tilnærming er å løse kundeproblemer. Det betyr at du tar deg tid til å tenke over spørsmål som du ofte får fra kunder eller klienter, eller problemer som de regelmessig er opptatt av. Så ser du på de epostene du har sendt til dem – hvordan har du svart? Ta utgangspunkt i disse svarene, finn noen fellesnevnere, og ta det derfra. Du kan tilpasse disse tankene til et bredere publikum som sikkert også har mange av de samme spørsmålene og problemene som de som har kontaktet deg. Du trenger ikke skrive mer enn 400 ord for å få frem poenget ditt i en slik artikkel.

Å skrive ned 5-6 til 10-12 tips om noe du kan mye om er også en sikkerenvelope-34531_960_720 vinner i en ezine. Det er lett å produsere slikt innhold, og hvis du har kompetansen så vil dette være svært etterspurt materiale som mange har lyst til å lese. Skriv tips som er nyttige for småbedrifter, ferske ledere, bilister, hva det måtte være, så lenge du kan mene noe fornuftig og hjelpe leserne dine videre. Slike tips trenger slett ikke være lange, 3-4 setninger per tips er som regel nok. Som en ekstra bonus kan du senere ta utgangspunkt i ett av tipsene og skrive en hel artikkel om emnet.

Med slike kort i emnet er det ikke vanskelig å få snekret sammen nok tekst til en ny ezine ukentlig hvis du skulle ønske det. Det er ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt, bare bruk en gammel formel men gi den nytt og kreativt innhold.